اگر برای لخت و براق شدن موهای تان روش کراتینه کردن مو را انتخاب کردید بهتر است .امروزه با وجود مواد و دستگاه هایی که در سالن های آرایش و زیبایی وجود دارد لخت بودن موهایتان دیگر آرزوی دست نیافتنی نیست.

کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را می بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می کنند. درحالیکه درمان کراتینه برای چند ماه تأثیر پایدار دارد، خالی از خطرات جدی برای سلامتی Health نیست.

کراتین پروتئین سازنده ی مو، ناخن و پوست بدن انسان است. کراتینه مو به معنی نرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است. تا اینجا کراتینه گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. اما، باید بدانید که محصولات کراتینه حاوی مقدار زیادی فرمالدهید هستند و به همین علت از سوی اتحادیه اروپا و کانادا منع مصرف دارند. در ایالات متحده آمریکا استفاده از کراتینه ممنوعیت ندارد اما هشدار های زیادی در زمینه ی استفاده از آن به مردم داده می شود. فرمالدهید موجود در محصولات  نه تنها برای فرد استفاده کننده که برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه ها مضر است. از طرفی هزینه کراتینه مو بالاست و البته راه های مناسب تر و کم خطر تر برای بهبود وضعیت ظاهری مو ها وجود دارند.

فهرست